REKLAMA
Znaleziono 684 wyników
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny i Korea National Railway (KNR) podpisały porozumienie o współpracy. Spółka odpowiedzialna m.in. za budowę nowego lotniska oraz Kolei Dużych Prędkości i zarządca infrastruktury kolejowej w Korei Południowej będą koncentrować się na wymianie wiedzy i doświadczeń dla rozwoju sieci KDP w Polsce. Porozumienie podpisali dr Filip Czernicki, prezes CPK i Seong-Hai LEE, prezes KNR.
Centralny Port Komunikacyjny wybrał wykonawcę bocznicy kolejowejartykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny wybrał wykonawcę bocznicy kolejowej
Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na projekt i budowę bocznicy kolejowej, która najpóźniej do końca 2029 roku powstanie na północny - zachód od lotniska. Spośród 15 ofert w postępowaniu spółka wybrała tę należącą do konsorcjum polskich firm Track Tec Construction i Unibep na kwotę nieco ponad 143 mln zł brutto.
PGE Baltica ogłosiła przetarg na generalnego wykonawcę bazy w Ustce [FILM+WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
PGE Baltica ogłosiła przetarg na generalnego wykonawcę bazy w Ustce [FILM+WIZUALIZACJE]
Spółka odpowiedzialna za realizację Programu Offshore Grupy PGE poszukuje generalnego wykonawcy, który przygotuje szczegółowy projekt i wybuduje bazę operacyjno-serwisową (bazę O&M) na potrzeby obsługi morskich farm wiatrowych. Nowa infrastruktura portowa tchnie nowe życie w lewobrzeżną część Ustki. Wybór firmy budowlanej niesie ze sobą szanse na zaangażowanie kolejnych krajowych podmiotów w realizację inwestycji.
[Kobierzyce] Nowa hala widowiskowo-sportowainwestycja
Pokaż inwestycję
[Kobierzyce] Nowa hala widowiskowo-sportowa
Kobierzyce, Galowice
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem? artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Czy CPK zostanie wybudowany i kiedy? Jakie będą decyzje dotyczące lotniska na warszawskim Okęciu? Większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna jego zamknięciu i likwidacji. To lotnisko powinno przejść w nadchodzących latach wiele zmian, bo już jest mocno zakorkowane. Jednak w długim terminie – jak wskazują eksperci – funkcjonowanie dwóch centralnych lotnisk równolegle, czyli CPK i Okęcia – nie będzie możliwe.
Czy zdążymy z Centralnym Portem Komunikacyjnym do 2032 roku?artykuł
Pokaż artykuł
Czy zdążymy z Centralnym Portem Komunikacyjnym do 2032 roku?
Trudno wyobrazić sobie, że cała realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) będzie wolna od wyzwań związanych z terminowością wydawania decyzji, koordynacją prac i spełnianiem formalności. W przypadku PKP PLK opóźnienia są naturalne i wynikają z konieczności modernizacji istniejącej infrastruktury.
CPK rozstrzygnął przetarg na budowę Systemu Obsługi Bagażuartykuł
Pokaż artykuł
CPK rozstrzygnął przetarg na budowę Systemu Obsługi Bagażu
Konsorcjum firm Vanderlande Logistics GmbH wraz z Vanderlande Logistics, Unipessoal Lda będzie odpowiedzialne za zaprojektowanie, dostawę, montaż i uruchomienie oraz obsługę i konserwację Systemu Obsługi Bagażu na Lotnisku CPK. System ten jest jednym z kluczowych elementów portu lotniczego, od którego zależy czas oczekiwania na bagaż, sprawność przesiadek i komfort pasażerów.
Rząd przyjął prospołeczną nowelę ustawy o CPK. Lepsza ochrona właścicieli nieruchomościartykuł
Pokaż artykuł
Rząd przyjął prospołeczną nowelę ustawy o CPK. Lepsza ochrona właścicieli nieruchomości
Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, przedłożony przez Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest to odpowiedź na liczne głosy mieszkańców i właścicieli nieruchomości, których dotyczy inwestycja. Jej celem jest większa ochrona praw osób, które objęte są decyzją lokalizacyjną w ramach budowy CPK oraz usprawnienie procesu inwestycyjnego.
firma
Pokaż firmę
Tekstylia domowe | Sklep internetowy Homedreams
Dobroń, ul. Pabianicka 24
Tunel średnicowy w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Tunel średnicowy w Łodzi
Łódź, Śródmieście
Może ruszać budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica w Ustce [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Może ruszać budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica w Ustce [WIZUALIZACJE]
PGE Baltica podpisała umowę z Korporacją Budowlana DORACO na budowę bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Nowoczesny obiekt, którego budowa ruszy wiosną tego roku, będzie kluczowym zapleczem operacyjnym dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł
Centralny Port Komunikacyjny przekazał do Komisji Europejskiej trzy wnioski o dofinansowanie z Instrumentu "Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Wszystkie z nich zostały już zatwierdzone przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Ich łączna wartość to 1,18 mld zł.
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Impuls rozwojowy dotyczący CPK powinien pójść w kierunku Łodzi
Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńskiej-Nałęcz spotkała się w Łodzi z samorządowcami i ekspertami z tego województwa. Rozmowy dotyczyły średniookresowej strategii rozwoju kraju do 2035 roku, która jest przygotowywana w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej oraz wpływu Centralnego Portu Komunikacyjnego na rozwój Łodzi i województwa łódzkiego.
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć artykuł
Pokaż artykuł
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć
Liczba zgłoszeń do Programu Dobrowolnych Nabyć to niemal 90 procent obszaru objętego decyzją lokalizacyjną dla Lotniska CPK i zachodniej części węzła kolejowego. Spółka finalizuje kolejne transakcje dotyczące terenów, na których realizowany jest program inwestycyjny CPK.
Budynek Jednostki Ratowniczo Gaśniczej w Łodziinwestycja
Pokaż inwestycję
Budynek Jednostki Ratowniczo Gaśniczej w Łodzi
Łódź, Widzew, Przybyszewskiego
W Ustce ruszyła budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Ustce ruszyła budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica [WIZUALIZACJE]
Symbolicznym wbiciem łopaty oficjalnie rozpoczęły się prace budowlane przy bazie operacyjno-serwisowej w Ustce. Planowane oddanie do użytku nowoczesnych obiektów portowych to IV kwartał 2026 roku. Pierwszą morską farmą wiatrową obsługiwaną z Ustki będzie Baltica 2 – wspólny projekt PGE i Ørsted.
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Polskie miasta i regiony zyskają ponad 2 tys. km nowych linii kolejowych [FILM]
Projekt Zintegrowanej Sieci Kolejowej, realizowany na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury przez Centralny Port Komunikacyjny i PKP Polskie Linie Kolejowe, przeszedł z fazy konsultacyjnej do etapu analiz. Eksperci opracują i zweryfikują ok. 10 możliwych scenariuszy modernizacji i rozbudowy sieci kolejowej w Polsce. Już dziś wiadomo, że biorąc pod uwagę inwestycje CPK i PLK, istniejąca infrastruktura docelowo powiększy się łącznie o ponad 2 000 km nowych odcinków, czyli więcej niż zakładano w ramach budowy „szprych” CPK. Ok. 1 000 km nowych linii kolejowych ma powstać do 2035 r.
REKLAMA